DI SYURGA ADA GUNUNG YANG TERTINGGI, GUNUNG KASTURI


    

 Penduduk di syurga mendapat minuman setiap hari yang berlainan, rupanya agar mereka merasa puas dan tidak membosankan;
      Hari Sabtu mereka minum air tawar.
      Hari Ahad mereka minum air madu.
      Hari Senin mereka minum air susu.
      Hari Selasa mereka minum air arak (yang tidak memabukkan).
      Dan seterusnya minuman itu diganti-ganti, ini hari minuman ini, esok hari minuman itu, dan esok minuman yang lain lagi dan seterusnya.

Pada hari selasa mereka terbang pesiar kesuatu tempat yang jauhnya dari tempat mereka kira-kira perjalanan 1000 tahun lamanya.
      Lama waktu disyurga sehari sama dengan seribu tahun waktu dunia.
Maka sampailah mereka disebuah gunung yang tertinggi sekali, dan sangat besar dari antara gunung-gunung disyurga, gunung itu bernama gunung "kasturi". udara di gunung itu nyaman dan semerbak bau wangi kasturi, di kaki gunung itu ada sebuah mata air yang namanya salsabiil, yang kemudian mengalir kedalam kota menjadi sebuah sungai, yang mana airnya akan menjadi minuman ahli syurga, airnya manis, sedap, sehat dan nikmat rasanya, di lereng gunung kasturi tadi, ada sebuah bangunan yang sangat besar. dan sangat termahsyur di syurga. sebuah hotel yang sangat megah dan indah bentuknya, untuk penduduk syurga dari mana-mana yang datang bertamasya dan bersenang-senang di tempat itu.
       Disinilah,di malam hari, mereka dijamu dengan jamuan yang semeriah-meriahnya, makanan lezat dan nikmat yang mereka belum pernah merasakan seperti itu sewaktu didunia.
       Demikian mereka bersantap dan bermalam disitu, untuk menikmati segala kenikmatan yang disediakan  ditempat itu.



sumber: berita alam ghaib sebelum dan sesudah hari kemudian M.A Jaya

Komentar